Hårtvätt

Klockan var strax efter 20 och jag skulle hjälpa barnen att borsta tänderna och komma till ro. När jag går in i toaletten så ser jag till min förvåning Elias som står framför handfatet iförd sin pepparkaks pyjamas och gnider sitt huvud med händerna. Håret är alldeles skummigt och jag frågar vad han håller på med och får till svar att han tvättar sitt hår. Det verkar som han tycker att jag är korkad som inte kan se att det är det han håller på med. Jag frågar försiktigt varför och får ett ärligt svar igen : "för att håret är smutsigt." (Ja det borde ju jag ha förstått *fniss*).
Jag säger att det skulle varit bättre att ta en riktig duch istället för att tvätta håret med handtvål eftersom det är så svårt att skölja bort i handfatet. Elias visar hur han hade tänkt sig få bort tvålen (fyller sina händer med vatten och gnider in i håret). Jag säger att det är bäst jag hjälper honom så vi får bort all tvål. Han får böja sig och jag öser vatten på hans huvud så gott det går så all tvål sköljs ur.

Så nu så är Elias hår rent och doftar palmolive handtvål.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha! Men sötunge!

2008-12-16 @ 22:35:51
URL: http://candoris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0