Jag är så irriterad idag

För ca 2½ vecka sedan vid första advent så frågade jag barnens körledare ifall de skulle bli något mer framträdande tex. den årliga julkonserten de brukar medverka i. (Jag frågar för jag i så fall hade kunnat be om ledigt från jobbet den dagen.) Jag fick ett så bestämt NEJ. Det skulle tydligen inte finnas tid i programmet för barnen detta år. Det kan jag ju förstå men nu kommer det som jag är irriterad på..

Igår fick barnen hem en lapp där det står att de har blivit ombedda att sjunga i julkonserten på söndag . Jag sa att barnen skulle säga att de inte kunde komma dels för jag tycker att det är kort varsel och för jag jobbar. Idag när barnen kom hem så sa de att ledaren hade sagt att de kunde väl gå hem till en kompis och gå därifrån. Fy vilken dålig stil säger jag bara.
Nu var ju barnen helt inställda på att de ska medverka så jag får väl ge mig och stressa dit på min delade tur som jag har på söndag men glad är jag inte.

Jag känner att mina barn ställer alltid upp på alla upprtädanden de har och när de för en gångs skull säger nej så blir de tjatade på med en massa konstiga ideér som jag inte alls tycker är ledarens sak.

Och varför jag är så irriterad beror just på det faktum att jag frågade i god tid och då sa de att det inte fanns utrymme för barnen.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja jag kan förstå att du blir irriterad! Så fult gjort! Och det är klart att det är svårt att låta bli när barnen själva vill vara med. Där får man verkligen fråga sig vad som är viktigast.



Om det är nu på söndag så kommer jag nog och tittar, hör gärna av dig om tid och så :) Kram

2008-12-12 @ 19:08:10
URL: http://candoris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0