Ekonomiska bekymmer.

Jag och barnen satt och kollade på TV. Vi såg på ett program om förlossningar. Vi pratade lite allmånt om hur dom var som nyfödda och så fick de se hur navelsträngen såg ut för det hade de undrat över dagen innan. När vi tittat en stund blev Elias lite fundersam.  Efter ett tag så kom frågan han funderade på: 

" Mamma... kostar det något när man går till doktorn?"

Jag svarar:

"Ja det kostar "

E: "Jaha..." och ser väldigt bekymrad ut.

J: "Men det kostar inget för barn."

E: pustar ut "vad bra, för då har jag inte slösat några pengar."

J: "Vad menar du?"

E: " Ja, när vi åkte till sjukhuset när jag brutit armen."

Inte viste jag att han hade tänkt på att han var till besvär när han råkat ut för en olycka. Jag försäkrade dock att det inte hade gjort något även om det hade kostat för det var ju inte med flit han bröt armen.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Oj! Det här inlägget hade jag missat. Fast du berättade ju i och för sig om det för mig ;)

2009-06-18 @ 17:30:17
URL: http://innerlandia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0