Förberedelse

Idag så förberedde jag tårtan som barnen ska få när de har sin skolavslutning. Jag har som tradition att baka en jordgubbstårta vid skolavslutningen. Det behöver inte vara en vanlig gräddtårta med jordgubbar på även om det är himla gott.

I år gör jag en variant av Charlotte russe. Jag bakade en rulltårta men jordgubbssylt. Med den klädde jag en rundbottnad bunke. Sedan fylde jag den med jordgubbsfromage. Sen får den stå i frysen fram tills torsdag morgon då jag tar ut den så den hinner att tina.

Det kommer en specialare på tårtan men den ska jag inte berätta om nu. Jag har gjort en Charlotte russe tidigare men då var det av köpe rulltårta och det är inte på långa vägar lika gott som hemmagjord.

Denna bakade jag till skolavslutningen 2007


Kommentarer
Postat av: Theresia Lilja

Oj vad rolig den tårtan ser ut! Aldrig sett en sån! Mums. Rulltårts-tårta. Ungefär som tårta på tårta :-D haha

2009-06-09 @ 21:45:21
URL: http://www.theresia-marissa.se
Postat av: Johanna

:D Det ska bli spännande att smaka på den. Den det bjöds på 2007 kommer jag ihåg och den var god, så den här blir säkert ännu godare!

2009-06-10 @ 14:32:40
URL: http://www.nanna-maria.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0