Action på jobbet.

Idag var en rätt så vanlig arbetsdag.
Vi gjorde det vanliga morgonjobbet med att hjälpa pensionärerna upp och se till att de tar sina mediciner och får frukost mm. Därefter så var det iväg till affären och handla mat med en man som sitter i rullstol. När jag kom därifrån så skulle jag städa hos en tant.
När allt detta var gjort så var det skönt att få sätta sig och äta lunch.

Mitt i lunchen kommer det en kvinna in i personalrummet och är väldigt uppjagad. Hon berättar att hon utanför gick förbi en polis med draget vapen. Alla börjar kackla över detta och vi ser ut genom fönstret att där var två polisbilar. När lunchen närmade sig sitt slut så undrade vi ifall vi vågade oss ut på området för ätt lämna ut pensionärernas matlådor. Då såg vi att polisen åkte iväg och antog att läget var stabilt igen.
När jag varit ute en sväng med mat och kom in igen så var det dags för nästa städ. Jag och en kollega ringde på hos damen och hon såg helt förtvivlad ut. Vi frågade vad som hänt och hon berättade att när hon hade varit på väg hem tidigare så hade en polisman sprungit förbi henne med draget vapen och längre fram så var det en till polisman med draget vapen.
Kvinnan hade skyndat sig hem och slått på radion, där hörde hon att det hade varit ett rån i en butik i närheten och att gärningsmannen hade sprungit mot vårt område där jag jobbar. De hade även rapporterat att gärningsmannen var beväpnad men att polisen till slut hade fått tag i honom.

Ja så kan en dag på jobbet se ut. Fast det är tur att det inte tillhör vanligheterna att polisen springer runt i området med dragna vapen.

Kommentarer
Postat av: Nanna

Jo.. eller ännu mer tur att de inte har anledning att springa där med dragna vapen och inte är där :S

2009-05-15 @ 18:45:53
URL: http://www.nanna-maria.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0