Pinsamt

Igår fick jag efter flera om och men min lön utbetald. Det hade blivit nåt missförstånd hos lönekontoret i samband med att mitt vikariat tog slut i januari. Har inte fått nån lön sedan dess men igår kom den. Det tänkte jag fira med med att bjuda familjen på fika.
Erik kunde dock inte följa med för han hade ett spinning pass att passa så jag och barnen fick göra det ensama. Tur var väl det att Erik inte följde med för det visade sig att jag behövde hans hjälp.

Vi ställde oss i kön och plockade till oss det vi ville fika och Ronja valde glass så den var uppskopad och jag och Elias tog fikabröd. När jag sedan skulle betala så insåg jag att jag glömt mitt kort hemma och inte hade jag några kontanter heller. Jag ringde till Erik och fråhade ifall han hade möjlighet att hämta mitt kort och det ställde han upp på. Jag frågade kassören ifall det var OK att jag betalade om en liten stund eftersom jag glömt kortet hemma och som tur var så gick det.
Något så pinsamt tror jag inte jag råkat ut för på evigheter. Men vilken tur jag hag som har en så hjälpsam sambo. Tack älskling för att du stressade för min skull och nästan missade din spinning bara för det..

Kommentarer
Postat av: Erik

Varsågod gumman!

2009-05-16 @ 11:00:30
Postat av: Theresia Lilja

Hahaha....!

2009-06-08 @ 13:03:06
URL: http://www.theresia-marissa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0